Daily Gold Chart

Public Gold Price (24 Hours Live)

Daily Silver Chart

Public Silver Price (24 Hours Live)

Sunday, 20 March 2011

Mengapa saya memilih untuk menyimpan emas berbanding wang tunai

MENGAPA SAYA MEMILIH UNTUK MENYIMPAN EMAS BERBANDING MENYIMPAN TUNAI?

1- Nilai emas sentiasa meningkat utk jangkamasa panjang berbanding nilai wang tunai yg semakin menyusut setiap masa.

2- Emas kalis inflasi dan deflasi.

3- Saya menjadikan emas sebagai sandaran utk meminimakan risiko kerugian dlm pelaburan dan perniagaan.

4- Emas memberi kuasa penggandaan keatas nilai aset pelaburan saya, sekaligus mengurangkan risiko kerugian dlm pelbagai portfolio pelaburan.

5- Saya juga menjadikan emas sebagai pelindung nilai keatas harta yg saya miliki (Insurans).

6- Saya boleh menikmati keuntungan berganda jika nilainya terus menerus naik, dan jika harganya turun pun sy untung juga!

7- Purata kenaikan nilainya sgt tinggi iaitu sekitar 20-35% setahun. Sejak Januari 2010 - kini kenaikan nilai emas telah mencecah 26%.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...